Nu FF niet’ stond er in mijn out-of-office-reply binnen mijn kantoor. Een collega van mij moest er om lachen en plaatste dit op zijn Twitter-account. Uiteraard was de boodschap een verwijzing naar de reclame van ‘Cup a Soup’ met de bedoeling dat mijn collega’s de rest '...kunnen jullie nou helemaal niks alleen’ zelf zouden invullen.

De Corona-crisis heeft binnen huize Dix ook de nodige invloed gehad. Met drie kinderen van 6, 9 en 11 jaar was het managen geblazen. Naast het doordraaien van het eigen werk, werk van vrouwlief en het doceren van onze basisschoolkinderen, vergde een flinke verbouwing van 3,5 maand ook nog eens de nodige kruim. Een drukke periode, waar we overigens goed doorheen zijn gekomen. Althans zo heb ik dat ervaren, of dat ook voor mijn kinderen en vrouwlief geldt, is een tweede 😉.

Toch was de vakantie naar Zwitserland een hoogtepunt waar we allemaal naar uitkeken. Ditmaal had ik mij voorgenomen om gedurende deze twee weken vakantie helemaal niks, maar dan ook niks te doen wat betreft mijn werk. Dit gold niet alleen voor mijn kantoorgenoten maar ook voor partijen in mijn dossiers en mijn cliënten. Deze laatste groep had ik uiteraard vooraf geïnformeerd en ik had ervoor gezorgd dat wat af moest, ook af was.

De eerste dagen van de vakantie waren onwennig. Normaal ben ik altijd wel bereikbaar en vind ik het niet erg om in de ochtend enkele mailtjes te beantwoorden of telefoontjes te plegen. Maar nu niet. Alle telefoontjes die niet van vrienden en/of bekenden waren, nam ik niet op. Verrassend genoeg, niemand belde een tweede keer. De mailtjes die binnenkwamen gedurende de vakantie bleven onbeantwoord. Niemand die na ontvangst van mijn out-of-office mij toch opnieuw probeerde te bereiken. Ook mijn kantoorgenoten pikten de zaken op die (op)speelden gedurende mijn vakantie en ‘lieten mij met rust’. Ik was misbaar!

Hoe heerlijk was dit laatste om te constateren. Ik weet dat veel mensen met mij het adagium hanteren ‘iedereen is misbaar’, maar dit ook zelf belijden is een tweede. Ik heb werkelijk genoten van mijn vakantie maar ook vast moeten stellen dat ik de volgende keer goed de afweging moet maken of ik bereikbaar wil zijn gedurende mijn vakantie of niet. Ik denk evenwel dat mijn voorkeur uitgaat naar een bepaalde mate van bereikbaarheid en zakelijke activiteit gedurende mijn vakantie, maar toch is de wetenschap dat dit eigenlijk niet hoeft een geruststelling.

De boodschap van mijn blog. Doe eens een keer helemaal maar dan ook helemaal niks op je vakantie en ben onbereikbaar voor je collega’s en zakelijke relaties. Ervaar het ‘Zwitserleven’ gevoel dat je misbaar bent. Heerlijk!